Social media
Social media hebben inmiddels een vaste plek verworven in de moderne samenleving. Veel mensen onder de middelbare leeftijd beschikken over een account en ook bedrijven en instellingen stellen zich open voor social media. Elkaar volgen op Twitter of liken op Facebook is vandaag de dag heel normaal.
Socializen
Een vriend die een rondreis ging maken en net een nieuwe post heeft gezet op Facebook, die moet natuurlijk even snel bekeken worden. Via social media is het mogelijk om altijd op de hoogte te blijven van het laatste nieuws van vrienden, maar ook van familie. De laatste foto's posten op Facebook van een vakantie of laten wat het laatste nieuws is. Deze informatie is deelbaar met iedereen.
Marketing
Inmiddels hebben zelfs bedrijven hun weg gevonden naar social media. Het adverteren op social media is goedkoop en snel. Niet alleen voor advertenties, maar ook het aanmaken van een bedrijfsprofiel is populair onder bedrijven. Met een account op bijvoorbeeld Facebook, kan een bedrijf zich profileren en hebben geïnteresseerden makkelijk toegang tot gegevens van het bedrijf. Social media lijken handig in de marketing van bedrijven, omdat zo een grote groep mensen bereikt kan worden. Valkuil voor het plaatsen van een bericht via bijvoorbeeld Facebook is dat het niet erg persoonlijk overkomt voor de doelgroep en zo niet erg aantrekkelijk is. Gelukkig zijn er professionals die u met een goede strategie tegen deze valkuilen kunnen beschermen. Neem bijvoorbeeld contact op met Social Brands (https://www.socialbrands.nl/) en maak snel een plan met een expert!
Toekomst
Social media veranderen ook voortdurend hun lay-out en de mogelijkheden voor de gebruikers. Van netwerkplek hebben sociale media zich inmiddels ook ontwikkeld tot klankborden waar consumenten ook reacties kunnen geven op producten. Hoe de precieze toekomst van al deze media eruit gaat zien is nog onduidelijk, maar het grote aantal gebruikers laat zien dat deze media ongekend populair zijn over de hele wereld.